چگونه گواهینامه ایزو ISO بگیرم؟

چگونه گواهینامه ایزو ISO بگیرم؟

اطلاعاتی در مورد انواع گواهینامه‌های ایزو ISO

قوانین و دستورالعملهایی را که از طرف سازمان ایزو ISO تهیه و تدوین شده‌اند به بیش از ۲۴۰۰۰ استاندارد می‌رسد. گواهینامه‌ها و استانداردهای ایزو انواع مختلفی دارند و برای هر نوع و کسب و کاری چه به صورت عمومی و چه به صورت تخصصی استفاده می‌شوند. همچنین استاندارد‌های سازمان ایزو هم شامل سیستمهای مدیریتی و هم شامل انواع محصولات و خدمات می‌شوند. گواهینامه ایزو از طرف سازمان‌ها و شرکت‌هایی تقاضا می‌شود که اهداف و چشم‌اندازهایی را دنبال می‌کنند. اهدافی از قبیل طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو و افزایش سطح سازمان و ارتقاء سطح کیفیت محصولات و خدمات، حضور موفق در مناقصات، حضور موفق در بازارهای داخلی و رقابت برای ورود به بازارهای بین المللی، برند سازی و تبلیغات و بازاریابی وسیع‌تر و مؤثرتر و غیره عواملی هستند که مدیران هر نوع کسب و کاری درخواست گواهینامه ایزو را می‌کنند.

 

ایزو ۹۰۰۱ استاندارد سیستم مدیریت کیفیت

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ اولین و پرکاربردترین گواهینامه‌ از دسته گواهینامه‌های عمومی در حوزه سیستم‌های مدیریتی می‌باشد. از مهم‌ترین تأثیرات مثبت این گواهی افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات و تولیدات یک مجموعه می‌باشد.

 

ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ بعنوان یک استاندارد مطرح و پرکاربرد برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که به الزامات رفتار درست و صحیح با محیط زیست و منابع طبیعی پایبند می‌باشند‌.

 

ایزو ۴۵۰۰۱ استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ بعنوان یک استاندارد مهم و اساسی برای سازمانها و شرکتهایی که به حفظ ایمنی و سلامت محیط کار اهمیت می‌دهند به کار برده می‌شود.

 

ISO 10002 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت – رسیدگی به شکایات مشتریان

ایزو ۱۰۰۰۲ در سازمان‌ها و شرکت‌هایی به کار برده می‌شود که به طور مستقیم و بدون واسطه با مشتریانشان سر و کار دارند و در سطح مجموعه خود ملزوماتی را تعبیه می‌کنند که بتواند در امر مشتری مداری موفق عمل نماید.‌ ایزو ۱۰۰۰۲ مهم‌ترین گواهینامه‌ در بحث رسیدگی به شکایات مشتریان می‌باشد.

 

ISO 10004 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت سنجش رضایت مشتریان

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ یکی دیگر از استانداردهای سازمان ایزو در حوزه مشتری مداری می‌باشد.سازمانها و شرکت‌های متقاضی دریافت گواهینامه ایزو بهتر است این گواهینامه را همراه با دو گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ را دریافت نمایند.

 

 

ISO 10001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت – رضایتمندی مشتریان – منشور سازمان

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۱ یک استاندارد جامع‌تر و کاملتر در حوزه مشتری مداری می‌باشد و اصولاً باید همراه با دو گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۴ دریافت شود. البته اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ هم در کنار این گواهینامه بسیار مؤثز و مفید واقع می‌شود.

 

ISO 22000 استاندارد سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ در سازمان‌ها و صنایع مرتبط با مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قوانین و دستورالعمل‌های این گواهینامه تخصصی در مورد رعایت قوانین و الزامات تدوین شده از سوی سازمان جهانی جهت تولید حفظ سلامت مواد غذایی از ابتدا و تهیه مواد اولیه تا رسیدن به دست مصرف کنندگان را شامل می‌شود.

 

ISO 29001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت – نفت و گاز و پتروشیمی

گواهینامه ایزو ۲۹۰۰۱ یک استاندارد تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی می‌باشد. تمامی سازمانها و شرکتهایی که در حوزه نفت فعالیت می‌کنند بعد از دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ و گواهینامه HSE دریافت گواهینامه ۲۹۰۰۱ انجام می‌شود.

 

ISO 16949 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در صنایع خودرو سازی

گواهینامه ایزو ۱۶۹۴۹ قوانین و الزاماتش همان گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می‌باشد و فقط یکسری الزامات اضافه بر سازمان به این استاندارد اضافه شده است. کلیه استانداردهای تخصصی ایزو همراه با ایزو ۹۰۰۱ باید درخواست شوند. زیرا هر مجموعه‌ای که استاندارد سیستم مدیریت کیفیت داشته باشد برنامه‌ریزی و اجرای مستندات تخصصی را بهتر اعمال کند.

 

شرایط و مدارک لازم شرکت‌ها برای گرفتن گواهینامه ایزو

تمامی شرکت‌ها و سازمانها بزرگ و کوچک برای گرفتن مدرک ایزو همین که دارای یک دفتر مرکزی باشند یا یک یا چند پرسنل و کارگر مشغول انجام فرآیندی در سطح مجموعه‌ خود داشته باشند می‌توانند گواهینامه‌های ایزو را درخواست کنند. عواملی همچون اهداف سازمان، نوع فعالیت سازمان و نوع گواهینامه ایزو و نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو همگی از عواملی هستند که بر روند صدور گواهینامه ایزو و زمان و هزینه دریافت گواهینامه ایزو اثر می‌گذارند. مدارک لازمی که هر مجموعه‌ای باید برای گرفتن گواهینامه ایزو باید داشته باشد یکی فرم درخواست گواهینامه ایزو و دیگری نمونه مستندات گواهینامه ایزو است. مرکز ما دو مدرک فوق را بصورت کاملا رایگان به متقاضیان محترم ارائه می‌دهد.

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family