سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت همان ایزو 9001 با هدف بهبود و عملکرد فرآیند سازمانها در حوزه خدمات و محصولات با تمرکز برروی مدیریت کیفیت تهیه و تدوین گردیده است. سیستم مدیریت کیفیت با تمرکز برروی کیفیت سازمانها را جهت بازار رقابتی و موفقیت درون بازار نسبت به رقبا با تکیه بر کیفیت بالا و به طبع آن کسب رضایت مشتری راهنمایی میکند. شرکتهای بسیاری بدنبال اخذ گواهی نامه ایزو 9001 هستند و این استاندارد امروزه پر درخواست ترین و پر کاربردترین گواهینامه درمیان انواع استاندارد ایزو هست و سازمانهای آگاه بدنبال بهره وری بیشتر و پیشرفت بدنبال اخذ ایزو 9001 هستند. ایزو 9001 یا همان سیستم مدیریت کیفیت بر پایه رضایت مشتری برمبنای توجه به انتظارات و نیازهای مشتری و افراد ذینفع بیان شده است زیرا که قطعا مشتریان بدنبال محصولی با کیفیت هستند که خواسته هایشان برآورده شده و نیازهایشان را برطرف نماید.

مزایای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت :

-         دادن قدرت و توانایی جهت محصولات و خدماتی که با رعایت الزامات قانونی موجبات رضایت مشتری را فراهم می کند

-         ایجاد فرصتها با در نظر گرفتن رضایت مشتری

-         درنظر گرفتن و انجام ریسکها و فرصتها متناسب محیط و مقاصد شرکت

-         توانایی مجموعه جهت انطباق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت

اهمیت سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 بعنوان مادر و پیش نیاز تمامی انواع استانداردها الزامات کیفی مورد نیاز تمامی انواع استانداردها را در خود دارد. توصیه تمامی مراجع صادر کننده ایزو درابتدا طراحی و پیاده سازی گواهی ایزو 9001 بوده و سپس هرنوع استاندارد دیگر. حتی به جرات میتوان گفت ایزو 9001 به تنهایی جهت هر سازمانی کارساز بوده و ثمر بخشی کافی را دارد. چنانچه سازمانی با هر نوع فعالیت بخواهد تنها یک گواهینامه ایزو را دریافت کند توصیه میشود ایزو 9001 را بگیرد، سپس ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای بعنوان یار و همراه ایزو 9001 هستند در کنار یکدیگر بهره وری بسیاری برای شرکتها دارند و این سه گواهینامه ، عمومی ترین و پر کاربردترین انواع ایزو هستند و سه سیستم مدیریتی فوق در کنار هم تشکیل دهنده سیستم مدیریت یکپارچه را میدهند که اصطلاحا به آن IMS گفته میشود و هنگامی که یک سازمان سه سیستم مدیریتی را همزمان درون نهادشان پیاده سازی کنند میگویند یک سیستم مدیریت یکپارچه را برای سازمانشان طراحی و پیاده سازی کرده اند. ایزو 9001 همچنین بابت شرکت در مناقصات بیشترین کاربرد را دارد.

مراحل اخذ سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001
1-     انتخاب هدف اخذ گواهینامه ISO9001
2-     انتخاب مرجع صادر کننده گواهی ISO 9001
3-     مستندسازی و پیاده سازی گواهی نامه ISO9001
4-     ممیزی داخلی و خارجی
5-     ممیزی نهایی
6-     ثبت و صدور گواهینامه ایزو 9001

ابتدا بایستی هدف اخذ گواهینامه ایزو 9001 مشخص باشد و سپس باتوجه هدف مرجع مورد نظر انتخاب می شود یعنی چنانچه هدف اخذ گواهینامه ایزو شرکت در مناقصات باشد اخذ ایزو ازطریق مراجع غیر IAF کفایت میکند همچنین چنانچه هدف اخذ و دریافت گواهینامه ایزو تبلیغات و رقابت و هرقصد دیگر بجز صادرات باشد نوع غیر IAF کفایت می کند ولی درخصوص صادرات میبایست از طریق مراجع IAF نسبت به اخذ ایزو 9001 اقدام گردد. سپس مستندات لازم آماده میشودکه مرکز ما مستندات را به صورت رایگان بمشتریان ارائه میکند به همراه گواهینامه ایزو تا هر زمان میخواهند با توجه مستندات پیاده سازی را انجام دهند. سپس ممیزی داخلی و خارجی صورت گرفته و درنهایت شخص ممیز بعداز ممیزی نهایی اجازه صدور گواهینامه ایزو را می دهد و گواهی ایزو صادر میگردد.

توصیه مهم جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001

توصیه مهم برای اخذ گواهی نامه ایزو 9001 مانند هر نوع گواهی ایزو دیگر انتخاب مرجع صادر کننده هست که بایستی مراقب بود مراجع تقلبی نباشند که گواهی ایزو صادر میکنند و با درج لوگو و یا برچسب و ظواهر ساختگی ایزو تقلبی فاقد هر گونه اعتبار و فتوشاپی را به متقاضی ارائه می دهند. شرکت دارای ایزو نیز اصرار داردکه گواهی ایزو او بالاترین اعتبار را دارد و گول ظواهر را میخورد و متاسفانه نمیداند ایزو دریافتی او فاقد هر نوع اعتباری هست و اینجور مراجع میایند سایتهای ساختگی میسازند و ادعا میکنند که گواهی آنها قابل استعلام هست و گاها سایتهای معتبر را پیدا میکنند و با پس و پیش کردن و اندکی تغییر سایتی مشابه آنها میسازند و متقاضی را گمراه می کنند. پس باید مراجع صادر کننده ایزو با آگاهی کامل جهت دریافت انواع ایزو اقدام نمایند و مرکز ما با مشاوره رایگان تمامی خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه ایزو را انجام میدهد و گواهینامه هایی معتبر متناسب نیاز سازمان ارائه می کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family