روش ثبت گواهی ایزو

روش ثبت گواهی ایزو

ایزو

ایزو سالیان زیادی است که در نقاط بیشتر جهان فعالیت خود را شروع کرده است و هر روز که می گذرد بر این توانایی خود می افزاید و موجب می شود تولیدات انبوهی از محصولات ناب و با کیفیتی ارائه دهند و با این تولیدات توانسته اند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنند و هر روز بر مشتریان افزوده می شود. از طرف دیگر با وجودی که ایزوها هیچ کدام شبیه به هم نیستند و هر کدام ویژگی و خصوصیات مختص به خود را دارند برخی شرایط آسان و برخی شرایط سخت دارند. اکثر شرکت ها و سازمان هایی که بخواهند مدرک ایزو را دریافت کنند به سراغ ایزوهایی می روند که دارای قیمت مناسب تر و در زمان کم تری به دست می آیند می روند و بعد از گرفتن مدرک شروع به فعالیت می کنند. ولی مشاهده شده است که برخی از شرکت ها به سراغ ایزوهایی می روند که متناسب با اهداف شرکت هستند هر چند مجبور می شوند هزینه زیادی را برای دریافت آن ایزو پرداخت کنند و زمان بسیاری را برای گرفتن آن مدرک بگذرانند ولی با این وجود آن ایزو را دریافت می کنند و به فعالیت می پردازند. ایزوها هم در سطح جهانی و بین المللی فعالیت می کنند و هم در سطح داخل کشور فعالیت می کنند. و شامل ایزوهای ارزان قیمت و گران قیمت هستند.

 

روش ثبت گواهی ایزو

برای اینکه شرکت ها و سازمان ها بتوانند مدرک ایزو را از مراجع و سازمانی که گواهی ایزو را صادر می کند دریافت کنند ابتدا باید به سراغ مراجع صادرکننده گواهی ایزو بروند. البته هر مرجعی را نمی توان مرجع معتبر دانست و متقاضیان دریافت ایزو به سراغ هر کدام از مراجع که خواستند بروند بلکه باید به سراغ مراجع و سازمانی بروند که معتبر است و دارای استاندارد ایزو هستند و دارای مدارک معتبر و آرم مخصوصی باشند که شرکت ها و سازمان های متقاضی دریافت ایزو به سراغ این مراجع یا سازمان بروند و درخواست مدرک ایزو را کنند. مراجع بعد از در نظر گرفتن مدارک شرکت های دریافت ایزو را بررسی می کنند و بعد برای آنها مقرراتی را مقرر می کنند تا شرکت ها و سازمان های متقاضی آن را انجام دهند و مراجع صادرکننده گواهی ایزو فقط در صورت انجام آن ضوابط و مقررات، برای شرکت ها و سازمان های متقاضی گواهی مدرک ایزو صادر می کنند که این ضوابط و مقررات عبارتند از:

1-مرجع صادرکننده گواهی ایزو برای شرکت های متقاضی یک نقشه و طرح کلی ارائه می دهند که مدیر و مدیران ارشد شرکت ها و سازمان ها موظف و مکلفند که این نقشه کلی و جامع را در سطح شرکت اِعمال کنند و همه اعضای شرکت موظف هستند که این نقشه را در حیطه­ی کاری خود اجرا کنند.

2-مرجع صادرکننده گواهی ایزو برای مدیر و مدیران ارشد شرکت ها جلسات مخصوصی برگزار می کنند و تمامی مدیران موظف هستند که در این جلسات حضور یابند و موارد خواسته شده را در روند کاری و فعالیت شرکت اِعمال کنند.

3-مرجع صادرکننده گواهی مدرک ایزو برای تک تک اعضای کارمندان شرکت ها و سازمان های متقاضی دریافت ایزو جلسات و کلاس های مهم برگزار می کنند و هر کارمندی به نوبه­ی خود موظف هستند در این جلسات شرکت کنند و وظایف محوّل شده به خود را به نحو احسن انجام دهند و نکاتی که در مورد ماموریت هایی که از طرف مدیران شرکت به آنها داده می شود در ماموریت خود به کار ببرند.

4-مرجع صادرکننده گواهی مدرک ایزو برای شرکت های متقاضی دریافت ایزو، راهکارهایی را برای ترقی و پیشرفت ایزو در سطح شرکت در نظر می گیرند که مدیر و مدیران ارشد شرکت موظف و مکلفند که این راهکارها را در سطح شرکت اجرا و پیاده کنند و موظف هستند در حیطه­ی وظیفه کاری خود، بر کار و فعالیت کارمندان و اعضای شرکت نظارت داشته باشند. و در مسیر این راهکارها و اهداف اگر مشکل و موانعی وجود داشته باشد کارمندان باید در این زمینه موانع را برطرف کنند و اگر خودِ کارمندان نتوانستند مشکلات و موانع را برطرف کنند به مدیر و مدیران ارشد اطلاع بدهند تا این موانع را برطرف و از بین ببرند. و مدیران باید در این زمینه راهکارها را به خوبی اجرا و پیاده کنند و مشکلات به وجود آمده را در مسیر اهداف ایزو در شرکت برطرف و از بین ببرند.

 

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family