GIVE ISO METOD

اقدامات لازم برای اخذ گواهینامه ایزو

ایزو کمک می‌نماید

 

ده قدم اخذ گواهینامه ایزو

قدم اول اخذ گواهینامه ایزو : انتخاب درست استاندارد ایزو

در قدم اول سازمان باید مطمن شود که استاندارد ایزو انتخاب شده متناسب با سازمان است سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 اصول مشترکی با سایر سیستم مدیریتی داشته و در تمامی سازمان ها قابل کاربرد است در صورتی که به تازگی در نظر دارید استانداردهای ایزو را استقرار نمایید ابتدا پیشنهاد می‌گردد استاندارد ایزو 9001 را پیاده سازی نموده تا موضوعات سیستم‌های مدیریتی در سازمان فرهنگ سازی شده و سپس جهت استقرار سایر سیستم‌های مدیریت برنامه‌ریزی نمایید.

قدم دوم اخذ گواهینامه ایزو : بررسی استاندارد ایزو

خرید یک نسخه از استاندارد ایزو می تواند مفید باشد ولی الزام نمیباشد.در صورت تمایل جهت دریافت فایل متن استاندارد ایزو 9001 ، سیستم مدیریت کیفیت بر روی الزامات استاندارد ایزو 9001 کلیک نمایید .

قدم سوم اخذ گواهینامه ایزو : ارتباط با اهداف

جهت استقرار یک سیستم مدیریت ایزو نیازمند توسعه اهداف سازمان از طریق مدیریت ارشد سازمان می‌باشد و حمایت مدیریت ارشد در تمامی مراحل اخذ گواهینامه ایزو ضرورت است .

قدم چهارم اخذ گواهینامه ایزو : برنامه‌ریزی و اجرای آموزش ایزو

در صورتی که شما کاملا نا آشنا به استانداردهای ISO باشید، یک دوره آموزشی استاندارد ایزو می تواند برای شما مفید باشد با طی نمودن دوره آموزش ایزو ، اطلاعات شما و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و شما می توانید مهارت های خود را در پیاده سازی ایزو اثبات نمایید .

در صورتی که شما از خدمات مشاور ایزوجهت پیاده سازی ایزو و اخذ گواهینامه ایزو استفاده نمایید مشاور در طی مراحل خدمات مشاوره ایزو به شما آموزش می‌دهد.

دوره های آموزش ایزو با توجه به استاندارد ایزو درخواستی شما می‌تواند :

قدم پنجم اخذ گواهینامه ایزو : بکارگیری مشاور ایزو

یک مشاور خوب باید ارزش فرآیند شما را افزایش دهد
مشاور ایزو به سازمان شما در پیاده سازی استراتژی ها کمک می نماید ، مشاور ایزو باید مستقل باشد یعنی مشاور ایزو نمی‌تواند خودش سازمان را ممیزی کند و گواهینامه ایزو صادر نماید .

متاسفانه در ایران تعداد زیادی از شرکت‌های گواهی دهنده ناشناخته و تازه تاسیس برای کسب درآمد هم مشاوره و هم ممیزی را انجام می دهند که این با قوانین سازمان های اعتباردهی شرکت‌های گواهی دهنده مغایرت دارد .

استفاده از مشاور ایزو ، مسئولیت شما را در اجراء و پیاده سازی سیستم مدیریت کاهش یا حذف نمی کند پس بنابراین به نفع خود شما است که کارکنان و مدیریت با مشاور ایزو در طول مراحل پیاده سازی ایزو در ارتباط باشند و مدیران در این موضوع مشارکت نمایند.

مراقب باشید سیستم‌های مدیریتی ” آماده شده ” بصورت پکیج مدارک با رویکرد  Cut – Copy – Paste توسط برخی از کلاهبرداران دکان ایزو به شما تحمیل نگردد

قدم ششم اخذ گواهینامه ایزو : انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو

در انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو باید موضوعات زیر مد نظر قرار گیرد  :

  • بررسی محبوبیت و اعتبار شرکت گواهی دهنده در ایران یا کشوری که قصد ارائه خدمات / محصولات به آنجا را دارید.
  • تجربه و سابقه ممیزی شرکت گواهی دهنده ایزو ( یا تعداد مشتریان آنها ) در زمینه محصولات یا خدمات شما ، مثلا برخی شرکت گواهی دهنده ایزو در زمینه تولیدات صنایع غذایی تجارب بیشتری داشته یا برخی در زمینه صنایع دریایی و

شرکت گواهی دهنده ایزو ، قرارداد های ممیزی استاندارد های مدیریتی ایزو و صدور گواهینامه ایزو را برای چرخه 3 ساله تنظیم می نمایند و در این قرارداد ممیزی صدور گواهینامه برای سال اول و ممیزی مراقبتی برای دوره های آتی در طی سه سال در نظر می‌گیرند.

شرکت های گواهی دهنده ایزو عموما سالیانه ممیزی مراقبتی را در نظر گرفته ولی برخی از آنها در بازه زمانی کوتاهتری 9 ماهه جهت ممیزی مراقبتی در سازمان شما حاضر می شوند. این دوره زمانی ممیزی مراقبتی با توجه به نوع محصولات و خدمات شما و قوانین شرکت گواهی دهنده مشخص می شود .

متاسفانه در ایران برخی از افراد سودجو و کلاهبردار از طریق دکان ایزو ، از بی اطلاعی سازمان ها و مدیران متقاضی گواهینامه ایزو سوء استفاده نمودهو اقدام به صدور گواهینامه ایزو تقلبی می نمایند.

بجای انتخاب نادرست در شرکت گواهی دهنده ایزو و اخذ گواهینامه ایزو تقلبی ، با راهنمایی مشاور با تجربه ، از اعتبار شرکت گواهی دهنده ایزو اطمینان حاصل نمایید.

مرحله هفتم اخذ گواهینامه ایزو : استقرار سیستم مدیریت

استاندارد مدیریت ISO بصورت عمومی طراحی شده و برای سازمان و صنایع مختلف با اندازه و ابعاد مختلف کاربرد دارد

بخش اساسی از دستیابی به صدور گواهینامه ایزو از یک سیستم مدیریت شامل فرایندهای برای فعالیت های مدیریت، تامین منابع ، تحقق محصول ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل و بهبود شکل گرفته است.

جهت اطلاع از مشاوره اخذ گواهینامه ایزو بر روی مشاوره گواهینامه ایزو کلیک نمایید .

قدم هشتم اخذ گواهینامه ایزو : مرحله اول ممیزیخارجی

این قدم بعنوان یک مرحله از ممیزی خارجی شروع می‌گردد در این مرحله ممیز خارجی ، مدارک سیستم مدیریتی را بازنگری نموده و یک Gap Analysis از فعالیت های مورد نیاز جهت دستیابی به استقرار الزامات استاندارد و اخذ گواهینامه ایزو ارائه می نماید . این گزارش را می توان بعنوان یک برنامه اجرایی مفید استفاده نمود .

بنابراین شما در این مرحله نگران عدم انطباق ها نباشید بسیاری از سازمان ها در این مرحله برخی از مدارک مورد نیاز را شناسایی نموده و ارتباط این مدارک را با فرآیند های سازمان مشخص می نمایند .

قدم نهم اخذ گواهینامه ایزو : مرحله دوم ممیزی خارجی

پس از انجام اقدامات مشخص شده در گزارش ممیزی مرحله اول ، بمنظور اطمینان از اثربخشی سیستم مدیریت سازمان شما مطابق با الزامات ایزو ( با توجه به ایزو درخواستی ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ) ، ممیزی مرحله دوم  انجام می‌گردد اگر سیستم مدیریتی شما با الزامات استاندارد ایزو مد نظر انطباق داشته باشد سازمان شما جهت صدور گواهینامه ایزو توصیه می‌گردد و شما موفق به اخذ گواهینامه ایزو می شود.

در صورت وجود عدم انطباق در سیستم مدیریت سازمان شما ، گزارش آن طی مقرارت مشخص در شرکت گواهی دهنده بصورت مکتوب اعلام شده و مطابق با قوانین شرکت گواهی دهنده اقدامات لازم انجام می‌گردد.

قدم دهم اخذ گواهینامه ایزو : نگهداری سیستم مدیریت

نگهداری سیستم مدیریتی ایزو بسیار سخت تر از اخذ گواهینامه ISO است

در این مرحله بمنظور انگیزه در کارکنان و افزایش آگاهی آنها باید به طور منظم آموزش برگزار شده و ارتباط با آنها انجام گردد همچنین جهت اطمینان از رعایت الزامات استاندارد ایزو و بهبود مستمر در فرآیند ها ، باید ممیزی داخلی ، بازنگری مدیریت واقدامات اصلاحی لازم بصورت منظم اجراء گردد .

نگهداری سیستم مدیریتی شما در طول سال می تواند به شما کمک نماید تا در ممیزی های مراقبتی گواهینامه ایزو سازمان خود را تمدید نمایید .

متاسفانه بسیاری از سازمان برای استقرار سیستم ایزو و گرفتن گواهینامهISO  تمامی تلاش خود را می نمایند ولی پس از اخذ گواهینامه بدلایل مختلف نظیر عدم حمایت مدیریت ، عدم مناسب بودن سیستم مدیریت طراحی شده ، آموزش ندیدن کارکنان در اجرای سیستم مدیریتی ، تغییر کارکنان درگیر در اجرای ایزو و گواهینامه ایزو خود را از دست می دهند.

 Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family