IMENI EDARE KAR

 

نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

متقاضیان و کاربران محترم شاید به هنگام جستجو در گوگل و به هنگام سرچ عبارت نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با مقالات و مطالب متعددی روبرو شوند. در یکسری از مطالب قدیمی به صورت کامل نام تمام مدارک مورد نیاز جهت گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ارائه شده است ولی در یکسری از مطالب و مقالات ارائه شده جدید بطور کامل حرفی از مدرک و مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران و حتی مدت زمان دقیق اخذ این نوع گواهینامه حرفی و مقاله‌ای ارائه نشده است. دلیل آن است که قوانین و دستورالعمل‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر چند وقت یکبار تغییراتی را در اطلاعات سامانه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به آدرس www.svcc.mcis.gov.ir اعمال می‌کنند که منجر به تغییر هم روال اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران شده است و هم باعث شده لیست کاملی از مدارک و حتی مدت زمان اخذ این گواهینامه را نتوانیم به درستی و دقیق ارائه دهیم. البته سازمان‌ها و شرکت‌های پیمانکاری متقاضی دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران می‌توانند با برقراری تماس با مرکز امکان ثبت از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجرب و حرفه‌ای در رابطه با کلیه گواهینامه‌های مرتبط با اداره کار استفاده نمایند و اطلاعات بیشتر و مفیدتری را دریافت نمایند.

 

مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با توجه به اطلاعات به دست آمده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا این لحظه شامل گذراندن چند مرحله می‌باشد. ابتدا باید با توجه به نوع زمینه فعالیتی که دارید یک گواهینامه بعنوان مدرک پیش نیاز جهت ادامه روال کار تهیه نمایید. لیست یکسری از مدارک را بصورت اسکن در سامانه مرتبط با اخذ گواهینامه‌ صلاحیت ایمنی پیمانکاران ارسال نمایید. لیست یکسری از مدارک دیگری را نیز بطور فیزیکی تهیه و داخل پرونده قرار دهید. همچنین گذراندن دوره آموزش کارفرمایی ویژه شخص مدیر عامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره و دوره آموزش کارگری که مرتبط به تمام افراد داخل لیست بیمه دفتر مرکزی و کارگاه‌ها می‌شود و گذراندن دوره آموزش مسئول ایمنی که فعلا بصورت اختیاری می‌باشد را انجام دهید. البته مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران بهمین راحتی که در مطلب عنوان می‌شود طی نمی‌شود.‌ زیرا ارائه هر کدام از مدارک و تکمیل هر قسمتی دارای راهی پر از پیچ و خم‌های متعدد و جزئیات بیشتری می‌باشد که برای هر سازمان و شرکت پیمانکاری متقاضی بسته به اندازه آماده بودن مدارکش متغیر می‌باشد. بنابراین به صورت عمومی به ارائه اطلاعات فوق نمی‌پردازیم زیرا موجب سردرگمی متقاضیان محترم می‌‌گردد. مشاوران و کارشناسان مجرب مرکز امکان ثبت بصورت ۲۴ آماده ارائه پاسخگویی و رفع ابهام تمامی سؤالات با توجه به میزان عملکرد و روندی که برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران انجام داده‌اید به همراه مشاوره رایگان می‌باشد.‌

هنگامی که کلیه مدارک مربوطه آماده و ارسال شدند پرونده برای بازدید و رفع نواقص به دست بازرس اداره کار که در محل پیمان و قرار داد حاضر می‌شود ارائه داده می‌شود و از آنجا پرونده به دست کمیته تشخیص صلاحیت سپرده می‌شود تا کلیه نواقص و نقطه ضعف‌ها را مشخص نمایند و تمامی مدارک بصورت کامل و بدون نقص برای صدور نهایی گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ارائه شود. کمیته تشخیص صلاحیت متشکل است از معاون روابط کار به عنوان رئیس کمیته، نماینده کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی، نماینده متشکل‌های کارگری در استان، بازرس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان و نماینده انجمن صنفی مسئولین ایمنی.

 

گواهینامه‌های مورد نیاز جهت حضور در مناقصات

با توجه به اینکه اکثر متقاضیان اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران بخاطر حضور در مناقصات بدنبال اخذ این نوع گواهینامه هستند. بخاطر اینکه متقاضی محترم براحتی بتواند با سرچ یک عبارت در مورد نحوه گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، با دیگر گواهینامه‌ها و استانداردهای مربوطه به شغل و زمینه فعالیتشان آشنا شوند و در صورت نیاز با مشاوره و راهنمایی مرکز امکان ثبت نتیجه مطلوب را کسب نمایند به معرفی یکسری از استانداردها و گواهینامه‌های مهم می‌پردازیم. گواهینامه صلاحیت پیمانکاری که مسلما در رشته‌های فنی و مهندسی کاربرد دارد و همچنین بعنوان یک گواهینامه پیش نیاز به هنگام دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران اخذ آن ضروری می‌باشد. گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی که برای ۷ رشته فعال در زمینه خدمتی به کار برده می‌شود و از طرف دیگر در حوزه مشاغل خدماتی بعنوان پیش نیاز جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به کار برده می‌شود. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بعنوان سیستم مدیریت کیفیت ، ایزو ۱۴۰۰۱ بعنوان سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو ۴۵۰۰۱ بعنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و گواهینامه HSE نیز از دیگر گواهینامه‌های مهم و‌ پر کاربردی هستند که جهت حضور در مناقصات هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.



Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family