نحوه دریافت گواهی نامه ایزو 14001

گواهی نامه ISO 14001

مدیریت محیط زیستی

به شما کمک می کند تا از محیط زیست محافظت کنید، به تعهدات قانونی خود عمل کنید و برند خود را تقویت کنید.

ISO 14001 استاندارد سیستم های مدیریت زیست محیطی را تعیین می کند.

اگر می خواهید هزینه های مدیریت زباله را کاهش دهید و تعهد خود را به حفاظت از محیط زیست نشان دهید، به گواهی ISO 14001 نیاز دارید. پیاده‌سازی این استاندارد جهانی همچنین به سازمان شما کمک می‌کند تا قوانین و مقررات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر را رعایت کند و همچنین با مشتریان و سایر ذینفعان اعتماد ایجاد کند.

مشاوران متخصص ما می‌توانند تمام راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی را که برای تدوین خط‌مشی‌های منطبق با سازمانتان نیاز دارید، به شما ارائه دهند.

ISO 14001 چیست؟

ISO 14001 استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت محیطی (EMS) است. این توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) برای کمک به مشاغل و سایر سازمان ها برای کاهش اثرات زیست محیطی طراحی شده است. هر کسب و کاری، با هر اندازه و در هر بخش، می تواند چارچوب ISO 14001 را پیاده سازی کند و برای صدور گواهینامه برنامه مدیریت زیست محیطی خود اقدام کند. این امر ISO 14001 را به یکی از محبوب ترین استانداردها در جهان تبدیل می کند. این استاندارد به کسب و کارها اجازه می دهد تا یک EMS راه اندازی کنند که می تواند به آنها در کاهش ضایعات، بهبود کارایی منابع و کاهش هزینه های مدیریت زباله کمک کند.

مزایای ISO 14001

کسب‌وکارها با فشار فزاینده‌ای از سوی مشتریان، قانون‌گذاران و دولت‌ها برای کاهش اثرات زیست‌محیطی خود مواجه هستند. دریافت گواهینامه ISO 14001 واضح ترین راه برای نشان دادن تعهد سازمان شما به این هدف است. مشاوران ISO 14001 ما علاوه بر کمک به شما در انجام تعهدات قانونی موجود، می توانند به کسب و کار شما برای آماده شدن برای تغییرات در قوانین زیست محیطی، کاهش هزینه ها و تقویت شهرت زیست محیطی آن کمک کنند.

استفاده از یک سیستم مدیریت زیست محیطی قوی برای ساده کردن فرآیندها به شرکت شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود، که می تواند منجر به افزایش فروش شود. علاوه بر این، آنها به شرکت شما کمک می کنند تا با کاهش ضایعات، انرژی و مصرف آب در هزینه خود صرفه جویی کند.

در اینجا مهمترین مزایای استفاده از چارچوب ISO 14001 آمده است:

صرفه جویی در هزینه ها، به ویژه در مدیریت منابع، زباله و انرژی خود را شناسایی کنید

بهبود کارایی و کاهش اثرات زیست محیطی در طول چرخه عمر محصول شما

وجهه و اعتبار شرکت خود را بهبود بخشید، بنابراین به شما کمک می کند مشتریان جدیدی جذب کنید

اثرات زیست محیطی مداوم عملیات خود را کمی، نظارت و کنترل کنید

اطمینان حاصل کنید که سازمان شما قوانین زیست محیطی را درک کرده و از آن پیروی می کند، بنابراین احتمال جریمه و پیگرد قانونی کاهش می یابد.

هزینه ISO 14001 چقدر است؟

قیمت ها بر اساس اندازه و پیچیدگی کسب و کار شما متفاوت خواهد بود.

الزامات ISO 14001

استاندارد ISO 14001 از ساختاری متشکل از ده بند استفاده می کند که تقریباً با هم گروه بندی شده اند، چهار حوزه کلیدی را پوشش می دهند:

     تأثیرات زیست‌محیطی – فرآیندهایی که کسب‌وکار شما باید برای اجرای یک سیستم مدیریت زیست‌محیطی موفق و کاهش اثرات زیست‌محیطی آن دنبال کند. برخلاف بخش‌های دیگر، همه بخش‌ها برای کسب و کار شما قابل اجرا نیستند

     مسئولیت مدیریت - حوزه هایی که تیم مدیریت شما باید روی آنها تمرکز کند، در آن مشارکت داشته باشد و در مورد آنها پاسخگو باشد

     مدیریت منابع – نحوه تخصیص منابع مانند افراد، زیرساخت ها و امکانات برای اطمینان از بهترین عملکرد ممکن

     اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود - بندهای نهایی در استاندارد ISO 14001 چگونگی کارکرد سیستم مدیریت خود را مطابق با انتظارات شما در بر می گیرد و بهبود مستمر سیستم شما را تسهیل می کند.

 

مراحل صدور گواهینامه ایزو

3 مرحله برای صدور گواهینامه ایزو :

   1 - تجزیه و تحلیل :

     یک مشاور ایزو از سازمان شما بازدید می‌کند تا فرآیندها و رویه‌های فعلی شما را بررسی و مستند کند و هر حوزه‌ای را که الزامات استاندارد را برآورده نمی‌کند برجسته کند.

     2 - پیاده سازی

     اکنون زمان آن رسیده است که مطمئن شوید که هر گونه تغییر فرآیند یا رویه مورد نیاز، همانطور که در بررسی مشخص شده است، انجام شده است. QMS می تواند الگوهایی را برای کمک به شما در انجام این کار ارائه دهد.

     3 - صدور گواهینامه ایزو

     اکنون یک ممیز باید از سازمان شما بازدید کند تا بررسی کند که فرآیندهای مستند دنبال شده و تغییرات لازم انجام شده است. هنگامی که آنها راضی شدند، گواهینامه خود را دریافت خواهید کرد.

 

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family