گواهی ایزو

گواهی ایزو

پیشرفت، سرعت و دریافت رتبه اول و برنده شدن از خصلت‌های یک مدیر آگاه و یا یک کارآفرین سخت‌کوش می‌باشد. پیشرفت و توسعه در گرو مطابق شدن با احتیاجات و نیازهای افراد جامعه می‌باشد. حال نیازهای افراد جامعه هم در گرو مطابق شدن با قوانین و دستورالعمل‌هایی هست که سازمان استاندارد جهانی هرساله با توجه به خواسته و‌ نیاز و از همه مهم‌تر با توجه به حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه منتشر می‌نماید. مطابق شدن با قوانین و دستورالعمل‌های سازمان استاندارد جهانی چگونه امکان پذیر می‌شود؟ آیا دسترسی به ملزومات و استانداردهایی که سازمان ISO تدوین نموده است آسان است؟ قوانین و دستورالعمل‌های سازمان ایزو شامل حال تمامی مشاغل می‌شود؟ آیا اخذ و دریافت گواهی ایزو مشکل است؟ گواهی ایزو یعنی اجرای قوانین و الزاماتی که سازمان ایزو‌ تهیه نموده است؟

مطابقت با استانداردهای سازمان جهانی ایزو چگونه است؟

سازمان ISO یا همان سازمان استاندارد جهانی ایزو برای هر کدام از استانداردهایی که تهیه و تدوین نموده است یک نام را همراه با یک کد اختصاری انتخاب نموده است. این کد در تمام دنیا یک معنا و مفهوم را می‌رساند تا تمام سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در دنیا با هر نوع حرفه و زمینه فعالیتی بتوانند جهت ارتقا سطح کیفیت خدمات و محصولات خود بتوانند با قوانین و دستورالعمل‌های هر شغلی مطابق شوند. همسو و هم راستا شدن و اجرای قوانین و الزامات منتشر شده از سوی سازمان ایزو منجر به دریافت گواهی ایزو می‌شود و دریافت گواهی ایزو نشان دهنده مطابقت با استانداردهای سازمان جهانی ایزو می‌باشد.‌ حدود چند هزار استاندارد توسط سازمان ایزو ایجاد شده است.

متقاضیان دریافت گواهی ایزو

متقاضیان و‌ درخواست کنندگان انواع گواهی ایزو به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکسری از سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی دوست دارند بصورت کاملا عملی و اصولی با استانداردهای روز جهانی ایزو مطابقت کنند و مقید به طراحی، مستند سازی و پیاده سازی مستندات ایزو در مجموعه خود می‌باشند. دسته دیگری نیز هستند که فقط در حد مطالعه و کسب آگاهی از قوانین و دستورالعمل‌ها برایشان کفایت می‌کند و بحث پیاده سازی مستندات ایزو را دنبال نمی‌کنند. مرکز سیستم کاران با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان خبره و برجسته آمادگی ارائه خدمات برتر و مشاوره رایگان مطابق با خواسته هر یک از مشتریان و متقاضیان محترم را دارد. در انتخاب نوع مسیر تقاضای گواهینامه ISO توجه به نکات زیر مهم می‌باشد:

شناسایی میزان سطح توقعات و میزان سطح انتظار یک سازمان از دریافت گواهی ایزو

بررسی میزان سطح سخت‌گیری مراجع صدور گواهی ایزو

توجه به میزان علم و تخصص و دانش مشاوران و کارشناسان مراکز فعال در حوزه صدور ایزو

میزان سطح همکاری مدیریت و‌ پرسنل مجموعه جهت دریافت گواهی ایزو

بررسی تعداد فرآیندهای اجرایی در سطح سازمان برای طراحی و پیاده سازی مقررات ایزو

فواید و مزایای گرفتن گواهی ایزو چیست؟

مهم‌ترین فایده و‌ نکته مثبتی که از گرفتن گواهی ایزو بدست می‌آید جلب اعتماد و رضایت مشتریان و ایجاد فرهنگ مشتری مداری می‌باشد. اصولی و سیستماتیک کار کردن کلیه عوامل اجرایی در محیط کار و مشخص بودن مسئولیت‌ها، پیشرفت و بهبود فرآیندهای در حال اجرا در سطح سازمان‌ها و شرکت‌ها، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و رعایت اصول ایمنی و حفظ و صیانت از محیط زیست، کاهش خطرات با برطرف نمودن نواقص و عیب‌ها، جهت شرکت و حضور موفق در مناقصات، کسب اعتبار و اصالت در بازارهای داخلی و آماده شدن برای حضور در بازارهای جهانی، کمک به رشد جامعه و رونق کسب و کارها و ایجاد کارآفرینی و مقاوم کردن پایه‌های اقتصادی یک کشور و .. همگی از فواید و مزایای گرفتن گواهی می‌باشند.

مراحل گرفتن گواهی ایزو چیست؟

مراحل گرفتن گواهی ایزو با دانستن یکسری از اسامی و القاب‌های تخصصی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بیشتر قابل درک و فهم می‌شود. سازمان ISO که با نام International Organisation for Standardiztion تحت عنوان سازمان استاندارد جهانی ایزو نامگذاری شده است. سازمان IAF که با نام International Accreditation Forum تحت عنوان انجمن اعتبار دهندگان بین المللی می‌باشد. مراکز اعتبار دهنده و کشورهای عضو سازمان ایزو که با نام Accerdiation Body معرفی می‌شوند. مراجع مرجع صدور گواهینامه ایزو که با نام Certification Body معرفی می‌شوند. هر کدام از این سازمان‌ها و مراکز به نوعی در گرفتن گواهینامه ایزو دخیل می‌باشند. قابل ذکر است بدانید که متقاضیان باید از طرف مراکز مشاوره ایزو معتبر اقدام به گرفتن گواهی ایزو نمایند. گواهینامه‌های ایزو به دو روش قابلیت صدور دارند:

اخذ و دریافت گواهی ایزو توسط CB هایی که تحت اعتبار AB های عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی IAF هستند.

اخذ و دریافت گواهی ایزو توسط CB هایی که تحت اعتبار AB هایی که عضو انجمن اعتبار دهندگان بین‌المللی IAF نیستند یا کلا بصورت خصوصی و بدون اعتبار مراکز AB گواهی ایزو صادر می‌کنند.

انتخاب نوع درست گواهی ایزو ، انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهی ایزو ، طراحی ، مستند سازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو، انجام ممیزی استاندارد‌های پیاده سازی شده و در نهایت ثبت و صدور گواهینامه ایزو از مراحل گرفتن گواهی ایزو می‌باشند.

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family