METOD GIVE ISO certification

گواهینامه ایزو - اخذ ایزو

دریافت گواهینامه ایزو برای غالب شرکتها که می خواهند گواهینامه ایزو بگیرند مطرح می شود. اولین و مهمترین گام جهت اخذ گواهی نامه ایزو انتخاب یک مرجع صادر کننده هست که بسیار حائز اهمیت هست. متاسفانه بدلیل ناشناخته بودن ایزو بسیاری شرکتها جهت اخذ ایزو آگاهی کافی ندارند و طبعا نمی دانند از کجا و از طریق چه مرکز و نهاد و مرجعی اقدام نمایند. همچنین امروزه مراکز و شرکتهای زیادی اقدام به صدور گواهی ایزو می کنند که برندهای مجازی و بی اعتبار هستند که تنها ظاهری موجه دارند و اصالت ندارند پس شناخت اصالت شرکت صادر کننده گواهی ایزو در اولین و مهمترین گام و اصلی ترین گام قرار دارد. حالا قطعا شرکتها سوال برایشان پیش میاید که چطور می شود مراجع صادر کننده ایزو را شناخت؟ مراجع معتبر صادر کننده ایزو کدامند؟ روش شناخت اصالت مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو کدامند؟

نحوه تشخیص و شناسایی اصالت شرکت صادر کننده گواهی ایزو

روش تشخیص اصالت شرکتها و مراجع صادر کننده گواهی نامه ISO را در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم. به جهت شناسایی و آگاهی و شناخت اصالت مرجع ثبت و صدور گواهی ایزو بایستی سه مبحث را به خوبی دانست و مورد بحث و بررسی قرار داد. سه موضوع مهم مطرح شده در بحث شناسایی اصالت گواهی ایزو AB و CB و IAF هست که تئضیحی مختصر در ادامه درباره آنها می دهیم تا شما متقاضی محترم بتوانید ضمن شناخت مراجع با اصالت از ویژگیهای یک گواهی ایزو اصیل آگاه شوید. توصیه می شود متون زیر را در ادامه با دقت بخوانید و یا اینکه با تماس تلفنی با کارگزاری ثبت و صدور امکان ثبت اطلاعات لازمه را از طریق مشاورین باتجربه و کادر مجرب امکان ثبت به دست آورید. در اینجا سه موضوع مهم و اصطلاح اساسی در شناخت اصالت گواهی ایزو را برای شما توضیح می دهیم.

AB چیست؟

CB چیست؟

IAF چیست؟

IAF چیست؟

IAF مخفف International Accreditation Forum و در معنا و مفهوم انجمن بین المللی اعتبار دهندگان هست. IAF درون هر کشوری اعضا و نمایندگانی دارد و تمامی کشورها درون IAF نمایندگانی دارند که زیر نظر IAF مدیریت می شوند. این نهاد برای خودشان نمایندگانی دارند که گاهی بیشتر از یک عضو دارند. کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و درون IAF برای خودش نماینده ای دارد با عنوان NACI که تنها AB ایران درون IAF هست

AB چیست؟

AB مخفف ACCREDITATION body شرکتها و سازمانها و مراجعی هستند که به ایزو اعتبار می دهند و بر کار مراجع صادر کننده ایزو نظارت می کنند و در واقع می توان گفت مراجع اعتبار دهی به مراجع صادر کننده ایزو ، AB هستند که خودشان اقدام به صدور گواهینامه ایزو نمی کنند بلکه وظیفه صدور ایزو را بر عهده CB می گذارد و مجوز صدور ایزو را به CB می دهد. AB خودش باید از قوانین IAF تبعیت کند. و هر CB بایستی حتما زیر نظر یک AB فعالیت کرده و مجوز صدور بگیرد.

از AB های کشورهای مختلف بدین موارد اشاره کرد:

NACI مرکز ملی تایید صلاحیت ایران متعلق به ایران هست
UKAS متعلق به کشور انگلستان می باشد.
DAKKS متعلق به کشور آلمان هست.
SAS متعلق کشور سوئیس است.
IAS متعلق کشور آمریکا هست
COFRAC متعلق کشور فرانسه می باشد.
ACREDIA متعلق ایتالیا هست.

و انواع AB دیگر که در دیگر کشورها فعالیت دارند.

CB چیست؟

CB مخفف CERTIFICATION BODY نهادها و شرکتهای گواهی دهنده ایز و و شرکتهای صادر کننده ایزو هستند. مراجع صادر کننده ایزو CB زیر نظر و تحت اعتبار AB فعالیت می کنند و تنها CB هایی اجازه صدور گواهی ایزو را دارند که مجوز AB را جهت ثبت و صدور گواهی نامه ایزو دارند و از طریق AB مجوز صدور می گیرند. دراین بین افراد و شرکتهای ساختگی هستند که ایزو صادر می کنند اما تحت نظر و اعتبار AB نیستند و فقط شکلشان موجه هست و عناوینی ساختگی را یدک می کشند و گواهی نامه ایزو صادره زیر نظرشان اعتبار ندارد. بهمین جهت آگاهی کامل در خصوص مراجع صادر کننده ایزو اهمیت زیادی دارد که می توانید از طریق مرکز ما به اعتبارش پی ببرید.

 

CB تحت اعتبار AB با عضویت IAF

با این تفاسیر و توضیحات می توان اینگونه گفت که CB ها یا همان مراجع صادر کننده ایزو هستند که تحت نظر و اعتبار نهاد اعتبار دهنده ایزو یا همان AB فعالیت می کنند و اجازه صدور گواهی ایزو می گیرند و در راس و بالای این نمودار نهاد IAF هست که بر روی کار AB نظارت می کند و AB تحت اعتبار IAF مدیریت شده و فعالیت می کند و از قوانین IAF تبعیت می کند این گواهینامه دارای اعتبار و بالاترین اعتبار ممکنه هست.

جهت اخذ و دریافت اطلاعات کافی و گواهینامه ایزو اصیل با هزینه پایین و در کمترین زمان و خدمات متعدد رایگان از طریق امکان ثبت اقدام نمایید و بابت نحوه اخذ گواهی نامه ایزو و میزان اعتبار هر شرکت صادر کننده ایزو با کارگزاری امکان ثبت تماس بگیرید. کارگزاری امکان ثبت یکی بزرگترین و اولین مرکز جهت ثبت و صدور گواهینامه های ایزو می باشد

 

گواهینامه ایزو - اخذ ایزو صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family